Dit ben jij
volgt jou! Dat wil ik niet!
Jij volgt
Jij en zijn buddies
Wil je volgen?
Hieronder zie je de nieuwe versie van ValtAf.nl. Terug naar de oude website.   Meer informatie
Deelnemers Forum Webshop
Inloggen

Gezond eten en bewegen

Deze methode is erop gebaseerd om aan de ene kant gezond te eten en aan de andere kant voldoende te bewegen. Hierbij wen je jezelf nieuwe, gezonde gewoontes aan die je de rest van je (slanke) leven zal behouden!

Wat eten betreft betekent dit vooral afwisselend eten binnen de schijf van vijf. Je eet 6 kleinere maaltijden verspreid over de dag in plaats van 3 grotere. Dit om de bloedsuikerspiegel zo constant mogelijk te houden. Dit voorkomt honger en het is een (van nature logische) eetwijze die een leven lang prima vol te houden is.
Door goed naar je lichaam te luisteren, bepaal je zelf hoeveel je nodig hebt. Voor de één zal dat ongeveer 1200 kcal zijn en voor de ander 1500 kcal. Meestal ligt dit rond je BMR. Maar het belangrijkste is dat je gezond en genoeg eet! Als je veel beweegt, heeft je lichaam meer voedingsstoffen nodig. Dat mag je niet negeren omdat je anders te weinig binnenkrijgt en dat is niet gezond. Zeker op langere termijn maakt dit sporten zeer moeizaam en werkt het het afvallen tegen. Een goede balans is belangrijk.

Wat lichaamsbeweging betreft let je bij deze methode op voldoende beweging waarbij je je dagelijkse bezigheden actief houdt door bijvoorbeeld naar je werk te fietsen, de trap te nemen en in de werkpauze een wandelingetje te maken. Ook sport je enkele keren in de week iets intensiever. Alle beweging samen duurt tijdens de afvalperiode idealiter minstens een uur per dag. Als het streefgewicht is bereikt is dit een half uur.

Tot slot moet benadrukt worden dat deze methode tot doel heeft om voor het leven af te vallen. Daarom is het belangrijk dat het gewichtsverlies niet te snel gaat. Er wordt naar gestreefd om een halve kilo per week af te vallen. In het begin zal het iets sneller gaan, tegen het einde iets langzamer. Dat is niet erg. Als het streefgewicht is bereikt, is het de bedoeling om de nieuwe gezonde levensstijl te continueren en zo dit gewicht voor altijd te behouden!

NB: een halve kg per week afvallen komt neer op per dag 500 kcal meer verbranden dan innemen.

Nog geen lid?

Meld je nu gratis aan om ook af te vallen of om onze afvallers bij te staan

5690 volgers